Mennesket og kontoret

Våre kropper er skapt for et aktivt liv i bevegelse. Likevel har vi aldri tilbrakt mer tid av døgnet sittende enn nå. Resultatet er at vi lettere kan få belastningsskader som problemer med rygg, skuldre og nakke. Å inkludere bevegelse og variasjon i arbeidsdagen er en god måte å motvirke skader på, men uansett blir mange oppgaver best utført sittende. Ved å bruke en ergonomisk stol og variere våre bevegelser gjennom dagen, skapes de beste forutsetningene for helse og velvære, både nå og i fremtiden.

Malmstolens ergonomiske hjørnesteiner:

Alle deler av kroppen påvirker og er avhengige av hverandre. Hvis du slapper av i nakken, kan du kjenne at hodet faller fremover. Hvis du lener deg til en side, kan du føle hvordan vekten fordeles på ulike deler av kroppen. Det er den langvarige, statiske belastningen som kan gjøre musklene våre stive og forårsake belastningsskader.

Å sitte riktig handler derfor om å finne en balanse mellom støtte, avslapping, avlastning og bevegelse. Denne spesielle balansen kombinert med den nyeste forskningen innen belastningsergonomi, er grunnlaget for hvordan våre stoler er designet - våre ergonomiske hjørnesteiner. Våre stoler er designet for at du skal føle deg like bra når du kommer hjem fra jobb som da du dro dit om morgenen.

  • Støtte

    For å holde oss oppreist og ikke kollapse, trenger vi støtte. Malmstolens ryggstøtte er tilpasset ryggens krumning og gir deg den støtten kroppen din trives best med.

  • Avlastning

    Når vi sitter blir hovedsakelig overkroppen belastet. Ved å ha en tilpasset ryggstøtte og sete kan vi fordele trykket over så stor flate som mulig og avlaste deler av kroppen.

  • Avslapning

    Ved å spre trykket og vekten over et større område, kan du holde musklene mer avslappede. Dette gjør at du føler deg mer våken og kan konsentrere deg lenger.

  • Bevegelse

    Ved å ha gyngen åpen på stolen blir den dynamisk og kan støtte våre bevegelser selv når vi sitter, som når vi strekker oss etter telefonen eller lener oss tilbake under et Teams-møte.